Budgetbeheer, geen gedoe en een vast bedrag op uw rekening

Budgetbeheer is een dienst voor mensen die in principe zelf in staat zijn om hun financiën te beheren en hier (tijdelijk) extra ondersteuning bij nodig hebben. Herkent u dit? U weet dat de rekeningen betaald moeten worden, maar vergeet ze regelmatig. Of u heeft teveel andere rekeningen betaald, waardoor u te weinig geld over heeft voor uw vaste lasten. Dan kunnen wij u helpen!

Een professionele budgetbeheerder beheert uw geld. Hij of zij zorgt ervoor dat u niet meer uitgeeft dan dat er binnenkomt. Hij zorgt dat eerst uw vaste lasten worden betaald en dat er geld wordt gereserveerd voor onvoorziene uitgave. U krijgt een vast bedrag per week om van te leven. U bent zelf verantwoordelijk voor uw inkomen, dat regelt de budgetbeheerder niet!

Stappenplan budgetbeheer

  • Elke aanvraag start met een intakegesprek. Wij vinden het belangrijk om u en uw persoonlijke situatie te kennen. Wij begrijpen heel goed dat u het lastig vindt om uw financiën aan ons over te dragen. Wederzijds vertrouwen is daarom de basis voor een goede samenwerking.
  • We starten met een budgetplan. In dit plan wordt vastgelegd waaraan uw inkomen wordt besteed. Wij openen een nieuwe huishoudrekening en spaarrekening en hebben toegang tot deze rekeningen. U krijgt een pasje van de huishoudrekening waar een vast bedrag per week op wordt gestort. Dit bedrag varieert tussen de  € 45,- en € 90,- per week. Het bedrag is afhankelijk van uw situatie.
  • Daarna sturen wij een brief aan alle instanties waar u financieel mee te maken heeft (denk aan Belastingdienst, werkgever, UWV, zorgverzekeraar enz.) met het verzoek tot adreswijziging. Zij sturen alle post naar ons, zodat wij een compleet overzicht hebben van al uw vaste lasten.

Vormen budgetbeheer

U kunt bij ons terecht voor twee vormen van budgetbeheer:

1. Budgetbeheer Basis:

  • Intakegesprek
  • Opstellen van een budgetplan
  • Openen van een huishoud- en spaarrekening
  • Wijzigen postadres
  • Betalen van de vaste lasten (huur/hypotheek, ziektekosten, aansprakelijkheidsverzekering en gas/water/licht)
  • Betalen van één andere rekening. De overige rekeningen betaalt uzelf
  • Wekelijks overboeken van het huishoudgeld

2. Budgetbeheer Totaal:

  • Alles uit Budgetbeheer Basis
  • Betalen van alle rekeningen
  • Belastingaangifte
  • Aanvragen van een uitkering
  • Aanvragen van toeslagen
  • Indien nodig betalingsregelingen treffen met schuldeisers

Wat kost budgetbeheer?

U betaalt een vast bedrag per maand. Dit is afhankelijk van het pakket dat u kiest. In het intakegesprek worden de kosten uitgebreid met u besproken. Budgetbeheer van Profez geeft rust in uw financiële situatie! Er wordt stabiliteit gebracht in uw financiën, zodat u weer kunt genieten van het leven!

Wilt u gebruik maken van budgetbeheer? Neem contact op voor de mogelijkheden.

Postbus 132
7570 AC Oldenzaal

Bezoekadres Profez BV
Welbergweg 23
7556 PE Hengelo
Alleen op afspraak